Roaccutane Günlükleri-1

Geçtiğimiz günlerde, hayatımda kendimden şikayetçi olduğum ve değiştiremediğim tek şey olan sivilcelerimden köklü bir çözümle kurtulma kararı aldım.

Tabi ki "Amaca giden yolda çekilen çile kutsaldır." Biliyordum. Ama çilenin boyu epey uzun olduğundan belki birilerine de benim deneyimlerim ilaç olur diyerekten Roaccutane Günlükleri tutmaya karar verdim.

Roaccutane'ın çok kuvvetli bir ilaç olduğunu biliyordum. Uzman doktorun kan ve kolestrol değerlerimi iyice analiz etmesinden sonra ilacı kullanacak olmam güven verdi. Tabi bu kuvvetli ilaçtan ben bile tırsıyorsam, sivilcelerim 'çamaşır suyu reklamlarındaki mikroplar gibi kaçacak nihahaha!' şeklinde bir hayale kapılmam yersiz olmuş...

Birçok yan etkisi, farklı bünyelere farklı etkiler bırakırken Bengü üzerindeki izleri paylaşmakta yarar var:)

9 Eylül 2011 itibariyle, E vitamini takviyesiyle günde 20 mg dozda başladığım Roaccutane'ın bendeki etkileri...

İlk hafta (4-5 gün) gecenin en kör saatlerinde "uykum bitti!" diye uyanıp sızlanmalara başladım.

Ardından uykuya dalsam da üzerimdeki örtüye şiddet uygularken, yastığımı tartaklarken kendimi bulmaya başladım ki Allahtan bu etkiler (sanırım ilacın bünyeye uyum sağlamasından dolayı) son buldu.

İkinci hafta yüzümde deri soyulmaları ufak çaplı başladı. Sivilcelerimde pek bir azalma olmadı. Aksine yenileri de çıkıyor ama zaten aldığım duyumlara göre 2. ay daha da aratacakmış. Hazırlıklıyım :)

Dudaklarımda aşırı halde çatlama var. Devamlı elimde Bepanthen'le dolaşıyorum. Yoğurt aşırmış yaramaz çocuklar gibi dudaklarım devamlı beyaz ama sürmezsem de çatlaklarımdan kan aktığından dolayı birini seçmek zorundayım sanırım:)

Bunun dışında biraz sinir katsayım yükselmiş. Çevremden aldığım duyumlar bu şekilde ama bence gayet sakinim hıh! Alınganlığım da belki azıcık, minicik, birazcık, yükselmiş olabilir bilemiyorum :)

3. haftam da kendi halimde alıştığım bu rutinle devam ederken cuma günü şiddetli ağrılarla ateşim yükseldi.

Cumartesi ve pazar gününü ateşle geçirdim. Dayanılmaz eklem ağrılarım aldığım ilaçlara bağlı olarak giderek azaldı. Gece de ateşten dolayı bayılıp kafamı kırma çabam çok şükür ki başarısızlıkla sonuçlandı.

Bu yaşadıklarımın mide ve bağırsak enfeksiyonuna bağlı olduğu tespit edildi. Roaccutane'ın bu şekilde herhangi bir etkisi bugüne kadar görülmemiş. Ama bağışıklık sistemimi ufak çaplı çöküntüye uğratmış olacağından 1 haftalık süreyle ve zalim sevgilim, hem derdim hem dermanım Roaccutane'a ara vermek zorunda kaldım.

Yeniden başladığımda gelişmelerle karşınızda olacağım:)

Hörmetler!

Yorumlar

  1. Şüphesiz ki roaccutane her sivilceyi çözen ve yok edendir. Onun kudretinden sual olunmaz efendim. En büyük destekçinim!

    YanıtlaSil
  2. :)) teşekkür ederim tatlım hep birlikte görcez bakalım hikmetini :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Neye Programlandık Böyle?

Tek kullanımlık sabır

En Az 1 Spartalı Ve Bengü