Arsızlara karşı savunma silahı geliştirdim!

Tepkinizi kolay kolay gösteremiyor musunuz?

Karşınızdaki insanlara sık sık sinir mi oluyorsunuz?

Bazen kendinizi, yeterli kuvveti bulsanız karşınızdaki insana dalıverecek gibi mi hissediyorsunuz?

Siz ne kadar mülayim olursanız, arsızlar o derece tepenize mi çıkıyor?

Cevabınız “evet” ise doğru yerdesiniz!

Ben de fark ettim, şu -fiziksel müdahalesi olmasa da öldürme kapasitesine sahip televizyon reklamları- gibi oldu.

Ama ben ara sıra böyle hissediyorum ve böyle hisseden birçok insan tanıyorum.

Böyle durumlarda içime attığım için ve yaradılış itibariyle de sağa sola dalacak, hatta değil dalmak kötü bir kelime edecek bir insan olmadığım için ruhumu koruma adına oto-tepki geliştirdim.

Bu tarz fenalık durumlarda kendi kendime saç-baş yolma aşamasının eşiğinden döndükten sonra bir çare bulmam gerektiğini anladım. Sinsi insanın sinsiliğini önceden tahmin etmek zor… Hamlesini beklemek zorundasın. Hamle gelince de her zaman laf gediğine yerleştirilemiyor. Ya da uğraşmaya bile tenezzül edemeyeceğin kadar saçma bir insan... Laf söylesen anlamaz, karşına alsan konuşsan, tükettiğin dil yüzeyi tüylerine yazık… Peki hal böyleyken ne yapmak lazım? Düşündüm, yoğunlaştım, kendi içimde AR-GE çalışmaları hazırladım.

Efenim ben bu gibi bir olayla karşılaştığımda, kendime bir kelime buluyorum ki onu şimdi söylemeyeceğim :) Aslında herkesçe çok sevilen fakat benim sevemediğim bir kelimeyi böyle durumlar için acil kurtarıcım olarak devreye sokuyorum.

Farz-ı misal hiç alakasız, “canım, cicim, şekerim vs.” gibi bir sıfat. Karşımdaki insan çok hoşuma gitmeyecek bir şey söyledi. Ama karşılık verebilitem de yok. O zaman ağzımı doldura doldura kocaman bir gülümsemeyle cevap veriyorum: “Tamam şekerim”

Olay bundan ibaret... Hiç kabalaşmadan, kötü bir laf söylemeden içimi rahatlatıyorum. Biraz züğürt tesellisi gibi olsa da bende işe yarıyor. İlgililerin bilgilerine arz ederim.

Yalnız bu konuda hiç mütevazı olamayacağım, herkes benim gibi davransa dünya daha sakin ve stressiz bir yer haline gelir.

NOT: bir önceki yazımda “prenses” kelimesi hakkında söylediklerimi sorgulamama, ve azcık ucundan geri adım atmama neden olan hörmetli ve haşmetli’me sevgilerimi yolluyorum :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Neye Programlandık Böyle?

Tek kullanımlık sabır

En Az 1 Spartalı Ve Bengü