Prospektüs

Çok çetrefelli bir görüşmeden sonra doktora maruzatım hakkında ilaç yazdırmayı başardım.

Tedavimin ilk ve en zor kısmı “bitti” sanmıştım fakat yanılmışım…

Eve gelip “bakalım ne yutacakmışım?” diye sorgulayınca, prospektüsü elime aldım ve sağdan soldan toplayabildiğim tüm dikkatimle okumaya başladım.

Kullanacağım ilaçlardan biri, yandan etkileyip “saçlarda beyazlama yapabilirim” dese de pek oralı olmadım. Gel gelelim diğeri…

Diğerini anlamam biraz zor oldu. Bu konuda çok şey söylendi ama eklemeden edemeyeceğim. Bu prospektüs kimler için yazılıyor arkadaş?

Ben kullanacağım, ben anlayamazsam bir dengesizlik olmaz mı bu işte?

Doktorlar, prospektüsler üzerinden bizimle dalga geçse, geyik yapsa, ruhumuz duymaz. Bildikleri bütün Latince terimleri de yazsalar biz “adamlar yapmış abi baksana!” diyeceğimiz için fısır fısır gülüyorlardır kendi aralarında…

Ayrıca satır dibine önemsizmiş gibi iliştiriliverilen “kadavralarda yapılan inceleme…” vurgusundaki kinaye tüylerimi diken diken etmedi değil…

Buna da yenilmedim. Devam ettim ama… Her şey çok “güzel” olsun diye kullanmaya niyetlendiğim tıbbı desteğim, birden gözümden düştü. Ne menem bir şeymişsin yahu! Bildiğin küçük canavarcıklar yutma arifesindeyim. Haydi hayırlısı…

Eğer Sodyum sülfasetamid’e alerjim varsa -ki var mı yok mu henüz bilmiyorum- başıma gelebileceklerin en sevimlisi stevens-johnson sendromuymuş. Adı pek bir karizma dursa da Google’lamanızı hiç önermem :)

Herhangi bir cilt döküntüsü, eklem ağrısı veya şişlik, yüksek ateş veya boğaz ağrısı, ağız yaraları, soluk cilt, kolay kanama ve çürük oluşumu, alışılmadık güçsüzlük, halsizlik, yeni veya kötüleşen bir enfeksiyon, karın ağrısı ile birlikte iştah kaybı, koyu idrar ve sarılık (ciltte veya gözlerde sararma)…” Ürkmeyiniz efenim, bunlar beklenen yan etkiler.

Haa “beklenmeyen bir etki görüldüğünde doktorunuza danışınız” de demişler sağolsunlar da bu beklenen etkiler görüldüğünde de ‘cenaze işleri’ni aramamız gerekecek sanırım.

Beni yakın zamanda korkunç bir vaziyette bulursanız (reklam olmasın diye adını açıklayamasam da) sorumlusu bellidir.

Eklemeden de edemeyeceğim vasiyetimi açıklama evremdeyim benimle iyi geçinmeniz yararınıza olur:)

Ama biraz daha anlaşılabilir yazabilirler o açıklamaları. Çok gücüme gitti bak! Hep ondan oldu böyle…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Neye Programlandık Böyle?

Tek kullanımlık sabır

En Az 1 Spartalı Ve Bengü