Çok genel bir konu kendisi...

Bir kadınla bir erkeğin beyinlerinin ne kadar farklı çalıştığını anlamak için, cinslerin sohbet konularına baksak tatmin oluruz.

Sadece, geçenlerde okuduğum iki kitaba bakarak naçizane bir analiz yapabilirim. Şöyle ki…

Bir Osmanlı cariyesi olan Safiye Sultan hakkındaki kitap 3 koca ciltten oluşup içinde aşk, intikam, hırs, dedikodu, eğlence, yalan ihtiva ederken; Osmanlı İmparatorluğu’nun 10. Padişahı, nam-ı diğer Muhteşem Süleyman, İslam halifesi, Kanuni Sultan Süleyman’ı konu alan kitap 400 sayfada özetlenmiş. Ayrıca içinde sadece savaş var!

İşte erkek ve kadın bu yüzden farklı dili konuşuyor.

İki erkek bir araya geldiğinde bir adres karmaşası için bile -yarım saat- harcayıp, tartışıp, sonuca bağlayabilirken, iki kız aynı meselede anlaşamadığında “amaaaan her neresiyse…” der ve diğer bir konuya geçebilir.

Aynı zamanda bu konu için harcayamadıkları -29 dakikayı- da bir sonraki konuya dahil edip tartışmaya başayabilirler. Konular genellikle ‘kur’umsaldır. Kızlar kafada kurar, en yakın arkadaşları ile bunu destekler, senaryoyu yazar, inanır, oynar, yönetir hatta Oscar’a koşarlar. Aynı anda birçok şeyi düşünüp çabucak yorulurlar. Bu yüzden de sürekli kimsenin “onu” anlamadığından şikayet ederler.

Beyin fonksiyonları farklı olan birinin bu karmaşayı anlaması zordur. Burada feminist bir yerme yok. Anlamaları zordur çünkü gerçekten mantıklı bakıldığında bu durum her iki cins için de anlamsızdır. Kadınlar o kadar çok düşünür ki eyleme geçmeye fırsat bulamazlar.

Yapılan bilimsel araştırmalarda çıkan sonuçlara göre hep kadın beyni daha büyüktür, kadınlar daha akıllıdır, daha zekidir, beceriklidir evet koltuklarımız kabarır ama her şeyi ilk keşfeden erkeklerdir, tarihe yön verenler genelde erkektir, çoğu zaman ilk bulan, bakan, yapan, kuran, koşan, kaçan vs: erkektir.

Erkekler maç izlerken kafalarının boşaldığını söylese de bence yaptıkları çoğu aktivite, kendilerine aynı etkiyi yapabiliyor. İnsanın her şeye kendini bu kadar vererek, yürekten tartışıp, konuşup, gülmesi güzel bir şey olsa gerek :)

Ayrıca bu bir tezdi ve büyük genellemeler içeriyordu, istisnaların bilincindeyim ve kendilerini tenzih ederim. Ve bu konuyu sonuca da bağlamayacağım. Zira kanun bile olsa geçerliliği olmayacaktır. Zaten Adem’le Havva’dan beri aynı mevzu tartışıldığı halde ortak bir nokta bulunamadı. Hiç artistlik yapmayacağım. Bırakıyorum dağınık kalsın…

Yorumlar

  1. 1. kadın: ah şekerim saçını mı kestirdin? ne kadar güzel olmuşsun!
    2. kadın: ay sahi mi söylüyorsun? ben pek emin olamıyorum. ay çok mu kısa oldu acaba?
    1. kadın: aman ne alakası var. benim yüzüm bu kadar geniş olmasa aynı kesimi ben de denerdim? benim şu saçım klasik oldu artık, yeni bir modele hiç cesaret edemiyorum.
    2. kadın: ay yapma allah aşkına nesi varmış yüzünün... bak şöyle şuralarından kat verdirsen, harika olur! benim de boynum uzun olmasa ayni seninki gibi bir model yaptırırdım.
    1. kadın: ah şekerim sen de bir alemsin... keşke benim de boynum seninki gibi olsa. en azından şu çökük omuzlarımın dikkat çekmesini engellemiş olurdum.
    2. kadın: ayol sen ne diyorsun?... senin omuzların gibi omuzları olsun isteyen bir sürü kız var... giydiğin her şey sana öyle yakışıyor ki... bir de benim şu kısa kollarıma bak... omuzlarım seninkiler gibi olsaydı, giydiğim bluzlar üstümde emanet gibi durur muydu?
    vır vır vır, dır dır dır...

    şimdi de "erkek" versiyonu:

    1. adam: saçını mi kestirdin?
    2. adam: evet
    1. adam: sıhhatler olsun abi...
    2. adam: sağolasın...

    olay budur...

    YanıtlaSil
  2. ahaha özetin özeti olmuş :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Neye Programlandık Böyle?

Tek kullanımlık sabır

En Az 1 Spartalı Ve Bengü